Wednesday, December 2, 2009

Cara Memasang Logon Xp Menggunakan Tunup Styler

Ha korang mesti teringin nak lawakan logon xp korang kn?. ok skang korang leh dapatkan beberapa koleksi logon xp dan bagaimana cara untuk memasangkannya bagi menambahkan kelainan pada logon xp anda. Terlebih dahulu tutorial ini aku wat khas untuk pengguna xp k. pengguna window seven dan window vista pun bleh try kalau mahu. Ok first thing yg korang perlu ada untuk mengubah logon xp korang ialah tunep utilities 2010. Perisian lain pun bleh gunakan juga, tapi aku prefer tuneup la sbb sng skit. Blum ada sila download disini k "TuneUp Utilities 2010 Dengan Serials".

Beberapa contoh logon xp :




(Ni aku pakai skang, hee)

Anda boleh mendapatkan koleksi logon xp disini Turkexe atau korang leh pegi customize.org kalu nak dapatkan lebih banyak logon xp yang menarik.

Ikuti cara - cara dibawah bagi memasangkan logon xp pada window anda :

1.) Bukak Tuneup Utilities 2010 dan pergi pada TuneUp Styler, kemudian pilih pada task seperti gambar diatas.

2.) Seterusnya tekan pada add dan pilih pula pada "load logon screen from a file..". Cari kedudukan lokasi file logon xp anda dan tekan ok bagi proses menginstall pada TuneUp Styler dapat dijalankn.

3.) Tekan buttang Apply dan pilih samaada anda mahu menggunakan text yang sedia ada pada logon xp atau menggunakan standard text, kemudiannya tekan sahaja butang ok.

4.) Gambar rajah diatas menunjukkan anda telah berjaya memasangkan logon xp kesukaan pada window anda. kini apa yang perlu anda buat ialah log off computer anda dan lihat sendiri hasilnya. Selamat mencuba! =)

If you think this entry useful, just click Facebook Like button bellow :
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails