Tuesday, February 23, 2010

Senarai Laman Web Untuk Mencari Serial Dan Crack

Bagi kebanyakan orang yang gemar muat turun aplikasi atau perisian dari laman web pasti sudah biasa mencari serial atau cracknya untuk menghilangkan copy protection daripada perisian atau untuk membuka fungsi dari demo dan juga waktu terhad (time-limited trial). Bagaimanapun komputer anda lebih mudah dijangkiti dengan pelbagai virus atau trojan disebabkan aktiviti muat turun crack berupa malicous code yang kebiasannya dibuat hanya untuk menyebarkan trojan dan mengaut keuntungan mereka sahaja. Oleh itu bagi aku mengunakan crack lebih berbahaya berbandingkan serial jika tidak pandai atau mahir bagi mengatasi masalah berupa virus atau trojan yang mungkin berlaku.

Bagi mengelakkan dari berlakunya jangkitan virus sila rujuk pada entri aku yg lepas iaitu Tips Untuk Mendownload Dan Mengelakkan Dari Berlakunya Jangkitan Virus. Pada entri kali ini aku akan menyenaraikan beberapa halaman web yang biasa aku guna bagi mendapatkan serial mahupun crack bagi sesebuah aplikasi ataupun perisian.

Laman Web Serial :

1. ) Serials.ws

2.) KeygenGuru.com

3.) Serials.be

4.) SmartSerials.com

5.) Bestserials.com

Laman Web Crack :

1.) CrackDB.org

2.) NewCracks.net

3.) Crackserialcodes.com

4.) Zcrack.com

5.) CrackzPlanet.com

Nota : Sesiapa ada lagi terjumpa laman web serial atau crack yang ingin dikongsikan sila bagitahu kat aku, aku akan update kat entri ni. tq =D

If you think this entry useful, just click Facebook Like button bellow :
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails