Thursday, January 28, 2010

Auto Wallpaper Changer Version 1

Setelah bz selama beberapa hari, tercipta juga program terbaru aku yang dipanggil "auto Wallpaper Changer Version 1". Bagi sesiapa yang pernah pkai software atau program yang serupa begini pasti tahu apa cara dan bagaimana ianya berfungsi. Bagi yang tidak tahu, program ini berupaya menukarkan wallpaper anda secara automatik seperti mana yang kita mahu mengikut masa yang ditetapkan. Ciri2 dan fungsi yang aku buat hampir sama dengan program seperti yang sedia ada. Cuma kelebihannya kurang sikit, tetapi ianya tetap berfungsi. Program ini hanya menggunakan fungsi API untuk menukarkan wallpaper pada desktop anda.

Sebelum ini aku mengalami kesulitan untuk membuat multiple add kerana sentiasa terjadinya error/bugged untuk dijalankan pada sistem operasi xp service pack 3, windows 7 dan windows vista. Selepas 3 hari bertungkus lumus barulah aku dapat fixkan error yang terjadi dan kini program ini support pada semua windows os. Terdapt juga fungsi yang aku telah buangkan seperti rotation wallpaper style kerana codingnya juga telah memeningkan kepala aku, jadi terpaksa dibuangkan shaja. mungkin version 2 akan dimuatkn fungsi ini kembali. dan sememangnya version 2 lebih canggih kerana aku bercadang untuk membuat program ini berupaya menggambil kesemua gambar yang terdapat pada image web hosting sperti, photobucket, flickr dll.

Ciri2 dan fungsi yang ada pada Auto Wallpaper Changer Version 1 :

- Meletakkan gambar secara pukal (Multiple Add)
- Membuang persamaan string dalam list (Duplicate Remover)
- Next and Previous button
- Wallpaper preview
- Enlarge wallpaper preview
- File properties
- Wallpaper rotation style (In order and random pick)
- Mengaturkan masa dengan countdown preview (Set Interval)
- Update feature
- Simple GUI

Untuk mendapatkannya sila download pada salah satu link dibawah :

Rapidshare

http://rapidshare.com/files/342649948/Auto_Wallpaper_Changer_Version_1_By_Cybernetic88.rar

MediaFire

http://www.mediafire.com/?j2n3njngjyq

Megaupload

http://www.megaupload.com/?d=WY63KIPL

Sebarang masalah sila inform aku cepat k. tq. and enjoy my program =)

Nota : Video preview xdapt aku nak upload sebb kelembapan internet. cis. ssape rajin nak wt preview pasal program ni guna video bleh kasi kat aku. aha. sorry

If you think this entry useful, just click Facebook Like button bellow :
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails