Sunday, January 24, 2010

Demonoid : BitTorrent Tracker (5 Invitation Code)

Demonoid adalah sebuah laman web dan BitTorrent tracker yang dicipta oleh orang Serbia yang dikenali hanya dengan nama pena "Deimos" dan "Zajson". Indeks website torrents diupload oleh para anggotanya. Website ini adalah terbesar kedua, dan adalah yang paling popular, "semi-public tracker" dan berada di tangga ke 499 paling popular secara keseluruhan pada bulan Disember 2008, menurut Alexa. Demonoid's torrent tracker dianggarkan telah berkembang sekitar 3 juta peers pada bulan September 2007. Website ini memiliki lebih dari 252.427 torrents diindeks per 3 Mei 2009 (torrents upload sebelum 4 Ogos 2005 dikeluarkan untuk membebaskan sumber pelayan).

Demonoid juga memiliki forumnya yang tersendiri bagi memudahkan untuk anda mengrequest segala macam termasuklah album music, movie, games atau anda boleh membincangkan tentang permasalah komputer anda dan juga mengetahui lebih tentang apa itu "seed dan peer" yang digunakan untuk muat turun sesebuah file torrent. File yang terdapat pada torrent ini telah dibahagikan kepada 12 kategori.

Nota : Demonoid menutup section untuk pendaftaran di websitenya. Ia hanya menggunakan "Invitation code" untuk kemasukan ahli baru. So sekarang ni aku ada 5 invitation code. sesiapa yang nak boleh pm aku k. aku mau orang yang betul2 dan biasa menggunakan torrent sahaja.

If you think this entry useful, just click Facebook Like button bellow :
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails