Wednesday, April 7, 2010

Menghantar ASCII Art Pada Yahoo Messenger Dan Myspace IM Dengan Art Sender

Ingin menghantar mesej dengan ASCII Art kepada teman2 and atau teman melalui Yahoo Messenger atau MySpace IM?. Anda hanya perlu sebuah perisian yang disebut sebagai Art Sender untuk melakukannya. Dengan hanya satu klik anda boleh membuat banyak ASCII Arts (Gambar Haiwan, Orang, Cinta, Sukan, Kartun, Bunga dan banyak lagi) untuk teman2 anda. Ia berfungsi dengan baik di Yahoo Messenger (Versi 8, 9 dan yang terkini 10) dan juga pada MySpace IM.

Pernah menggunakan SweetIM atau mendengarnya dari teman2 anda?. Jika ya, aplikasi ini tidak kurang hebatnya seperti SweetIM cuma tiada animasi bergerak seperti SweetIM kecuali hanya lukisan seni berupa ASCII dan anda boleh transparentkan tetingkap pada chat anda.

Contoh2 ASCII Art yang dipaparkan pada tetingkap chatting cukup kemas dan teratur. Terdapat banyak pilihan dalam kategorinya tersendiri yang boleh anda pilih.

Jika berminat anda boleh memuat turun dari laman rasmi di SINI

Cara Menggunakan Art Sender / Video Tutorial

Hanya klik pada butang Art Sender, pilih kategori yang anda inginkan, kemudian pilih dari folder tersebut, dan memilih ASCII Art. Tekan Send Art untuk hantarkan ASCII Art ke rakan anda atau memilih View Art untuk lihat dahulu. (Lihat gambar di atas)

Nota: Jika teman2 anda menggunakan client lain (client tidak rasmi seperti Yahaven, Yazak, YahElite, atau lain - Multi Protocol Messenger seperti Pidgin atau Miranda IM, Web Base Messenger seperti Meebo, atau Mobile Messenger seperti Nefanasa) dari Yahoo Messenger, Art Sender mungkin tidak akan berfungsi dengan baik.

Untuk melihat video tutorial klik SINI

Nota : Bnyk btul plugin2 yang ada sekarang ni kan. huhu

If you think this entry useful, just click Facebook Like button bellow :
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails