Wednesday, March 24, 2010

Cybernetic88 Officially Dot Com

Akhirnya blogku sudah berdomain juga ye. Minta maaf kepada semua pengunjung blog ini jika anda mengalami kesulitan semalam akibat pertukaran domain sedang dijalankan. Buat masa ini, sudah memadai aku beli domain sahaja, hosting mungkin lain masa (jika cukup duit). Domain ini ku beli dari NetKL dengan harga RM 29.95 untuk tempoh setahun. Murah bukan?.

Bagi sesiapa yang berminat bagaimana membeli domain murah dan menukarkan .blogspot kepada .com sila rujuk pada tutorial di blog Sendra. Korang ikut saja step2 yang telah diajar oleh beliau. Jika ada masalah boleh tuju soalan terus pada dia ya. Jangan risau bro Sendra sangat baik hee.

Ouh ya sebelum ku terlupa, lepas dan siap semua pastikan nuffnang or innity anda ditukarkan URL lama kepada URL baru. Bagi yang pakai sistem komen disqus seperti aku jangan panik! jika komen anda hilang. Korang hanya perlu contact sahaja dorang dan mereka akan menukarkan URL lama anda kepada URL baru dan serta merta komen anda akan muncul kembali (masih menunggu comment aku restore. LOL)

P/s : Sesiapa yang ade masalah pasal disqus comment hlng apabila tukar domain sila gthu aku camne nak restore blk. huhu

Nota : Page rank ku sudah berubah dari 2 kepada 0!. muahahaha.

If you think this entry useful, just click Facebook Like button bellow :
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails