Tuesday, June 15, 2010

Super Mario Bros Crossover : Pilih Dari 6 Karakter Berbeza Dalam SMBC

Pernah anda bermain permainan klasik bernama Super Mario Bros dan seringkali tertanya-tanya apakah rasanya jika watak dari permainan video yang lain dimasukkan ke dalam Super Mario Bros ini?. Pastinya ianya sangat menyeronokkan. Tidak hairanlah kerana Super Mario Crossover telah pun wujud. Ini adalah permainan pertama dari Exploding Rabbit dan ianya mengambil setahun untuk disiapkan oleh programmer Jay Pavlina. Sesuatu yang sangat menarik, dan anda patut sendiri mencuba bermainnya. Dalam versi ini, anda boleh memilih untuk tidak bermain hanya sebagai Mario, tetapi juga sebagai watak dari permainan lain seperti Link, Bill R, Simon, Megaman dan juga Simus.

Permainan :

Untuk bermain permainan ini anda hanya perlu ke laman flash NewGrounds. Permainan ini berasaskan flash, oleh itu pastikan pelayar anda mempunyai pemain flash. Anda dapat menyedari permainan ini adalah gubahan dari Super Mario Bros yang asli. Terdapat satu perbezaan di sini, anda boleh boleh memilih salah satu dari enam karakter permainan video untuk bermain.

Watak :

Terdapat 6 watak: Mario, Link (daripada siri Legend of Zelda), Bill (dari Contra), Simon (dari Castlevania), Mega Man, dan Samus (dari METROID).

Setiap watak telah diberikan pergerakan yang berbeza dari Mario. Link, contohnya, mempunyai pedang yang dapat menghancurkan batu bata (bahkan dari atas!) Bill memiliki senjata, dan dengan menggunakan senjata dengan senang anda boleh membunuh goombas.

Setiap watak hadir dengan muzik mereka sendiri yang berbeza daripada permainan siri masing-masing. Jika anda telah bermain Mario Bros sebelum ini, dan setidaknya salah satu permainan berasal watak yang dipilih, saya jamin anda akan menikmati pengalaman yang menyeronokkan ini.

Pergerakan Bagi 6 Watak Dalam Mario Bros Crossover :

* Mario - Mario hanya watak dengan kemampuan untuk berlari. Dia juga mendapat kekuatan bola api ketika ia mendapat bunga seperti di SPN Mario asli. Mario tidak memiliki serangan alternatif dengan S.

* Link - Sementara di udara, link boleh melakukan tolak ke atas atau ke tolak ke bawah dengan menekan atas atau ke bawah. Dia juga boleh membaling bumerang ke musuh untuk dan mengambil item dengan menekan S.

* Bill R. - Bill boleh menembak ke arah yang berbeza jika anda terus naik dan turun semasa bergerak. Kuasanya sangat bagus sekali jika anda mendapatkan dia bunga.

* Simon - Menggunakan cambuk untuk membunuh musuh. Dia juga boleh melompat berganda di udara jika anda menekan butang lompat dua kali. Simon juga boleh membaling kapak dengan menekan S. Dia boleh melemparkan kapak dengan banyak dengan mendapatkan cendawan atau kekuatan senjata.

* Megaman - Menggunakan meriam pistol untuk menembak musuh. Dia juga boleh meluncur dengan menekan butang bawah dan Z, sementara di tanah untuk kelajuan. Ketika megaman mendapatkan cendawan atau senjata ia dapat mengisi pistol meriam untuk mendapatkan ditembak yang sangat kuat.

* Samus - Samus menggunakan blasting untuk menembak musuh. Dia juga boleh berubah menjadi bola dengan menekan ke bawah. Sementara dalam bentuk bola dia boleh menguruskan bom dengan menekan X.

Super Mario Bros. Crossover Version 1.1 Trailer :

Versi 1.1 akan dikeluarkan tidak lama lagi pada 25 jun 2010. Dibawah adalah sedikit trailer dari permainan Super Mario Bros Crossover Versi 1.1.


Laman web rasmi di Exploding Rabbit
Untuk bermain permainan Super Mario Bros Crossover sila klik di SINI

Nota : pergh. game ni terbaik. old school game beb. haha. lagi2 bley tukar karakter. aku suka pkai megaman. hahaha! ;D

If you think this entry useful, just click Facebook Like button bellow :
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails