Friday, April 23, 2010

Membuat Status Chat Pada Facebook Sebagai Invisible

Mencari bagaimana cara membuat Status Invisible di Facebook Chat?. Seperti yang anda mungkin sudah tahu, di FaceBook Chat, hanya ada dua pilihan untuk anda menukarkan status samaada Online (dengan cara klik menu chat di facebook) atau Offline. Tidak ada cara untuk menukarkan status anda menjadi Invisible di FaceBook Chat.

Untuk penyelesaian mudah jika anda ingin membuat status anda online untuk seseorang dan ingin offline dengan yang lain ikuti cara2 dibawah :

Buat kumpulan No Chat.

Letakkan orang yang anda tidak mahu chat kepada group No Chat.

Kemudian tetapkan No Chat kepada Offline.

Ok kini anda sudah selesai membuat status anda menjadi offline (Invisible) kepada orang yang dikehendaki.

Jika anda tidak mahu rakan2 anda tahu jika anda sedang online atau sedang menggunakan facebook, berikut pula adalah cara2 yang boleh dapat membantu anda.

Pertama sebelum anda keluar pada facebook. Hendaklah membuatkan facebook chat anda offline (dengan klik Option>> pergi pada Offline). Kemudian log keluar dari akaun facebook anda.

Dengan menggunakan langkah ini, setiap kali anda log masuk / log in ke facebook anda dan secara automatik facebook chat anda akan ditetapkan ke offline dan rakan2 anda tidak akan pernah tahu jika sekarang ini anda sedang menggunakan facebook.

Nota : Harap maaf jika lama xupdate blog n blogwalking. bz dan kemalasan melanda. huhu

If you think this entry useful, just click Facebook Like button bellow :
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails