Wednesday, March 17, 2010

GengBlogger Tak Secure? Dan Program GB Terbaru

Sape tak kenal dengan laman web GengBlogger ni kan?. Laman komuniti bagi blogger2 yang kebanyakkan orang melayu. GengBlogger memberikan kelebihan untuk anda semua berkongsi pendapat, pengalaman dalam dunia blogging dan hal2 semasa. Di samping itu GengBlogger juga membolehkan anda untuk Ping kan entri terbaru dari blog anda dan serta merta akan memberikan traffic pada blog. Disini aku ingin memberikan satu berita buruk dan juga berita baik bagi pengguna di GB. Antaranya ialah tentang Security GB dan juga Program GB terbaru aku yang akan dikeluarkan tidak lama lagi.

GengBlogger Tak Secure? :

Hoho tergelk sbntr aku ble dpt masuk akaun spe2 dlm gb ni. Smlm time aku godek2 gb ni aku terpkir nk uji security laman ni. Akhirnya terjumpa jgk vulnerable yg agk best kt gb ni. haha. Aku bley login masuk mane2 akaun yg aku ske dan terus post kt forum, chat dll sebagai user tersbut. hoho. Sila lihat gambar dibawah dimana aku telah masuk akaun admin gb (Kong). Antara yang aku buat ialah menukarkan jantina Kong daripada perempuan kepada lelaki. haha. (Jgn marah ye. hahaha)





Ha so korang nmpk kan gb ni sng jgk nk masuk sebagai user yang berdaftar. huhu. Masuk akaun awek lyn jgk ni. hahaha. ok fine. Kaedah ape yang aku guna untuk masuk akaun di gb sma sekali tidak boleh diberitahu. Rahsia. aha =P. Sbnrnya selain bug ni aku ade jga jmpa bug lain. manipulasi kn skit dh kuar bnda2 ngarut. Btw jgn risau aku testing shje xwt pape pon. Gb still the best. n love to use it. cheers =D.

Program GB Terbaru :

Sejak2 ni sperti yg korang tahu gengblogger xbenarkan user lame untuk login right?. so kene login pkai facebook. Masalahnye sekarang aku dah lame xlogout kt gb tu then satu hari aku terlogout juga. Nk login blk kt gb, tngok2 xde login kemasukan yg ade just Connect To Facebook. Aku pon try masuk kowt2 bley masuk profile lame kmbali. at last masuk profile baru. hish. sngt xsyok. profile lame syg la sbb dh bnyk pon kte ping right. huhu. gthu la si admin, tp mlng snyp shje. harapn la. hm. jdi aku ambil mase pkir bgaimana nk guna blk profile lme aku, akhirnya bercurh2 idea kuar dn tercpta la program terbru aku untuk gb. ni kira update program gb yg lpas r.

Kali ni program ni nk wt special skit, user lame n user bru yg intergrate ngn fb smua bley login. aku dah korek btul2 laman gb tu. aha. Nak login korang perlu masukkan Username dan UserID sahaje. Untuk mendapatkan UserID akan diajar lpas program ni dh release. Untuk ping mmng 100% dh xde mslh, korang leh ping entri lame (jgn lebih2 sudah). Category fully punya aku masukkan sbb ade kt web diew xkuar kt main utama. huhu. Lainnya program kali ini aku buat tab2 khusus untuk memberikan lebih keseronokan. Antara tab iaitu fungsi2 yang aku masukkan ialah GB Profile, GB Radio, GB Ping, GB Chat, GB Game dan juga About. Korang leh tngok gambar2 dibawah k.

ScreenShot GB Program :







ha amcm korng rase?. anyways still bug lgi n perlu aku fixkan. Buat masa skrang program ni sudah 80% siap. so lagi 20% tu akan disiapkan dalam masa terdekat. Ok sekarang ni nk minta pndapat tntng chatting tu. spe ade thu lmn web yang mnggunakan chatting flash?. sbb aku nak loadkan guna flash kt tab chatting tu. kalu masuk shoutbox and shoutmix xsyok r. haha. so better yang gmpak skit. huhu. Lagi satu nama program ni. aku xthu nak kasi nama ape. still searching for the best but cant find it. huh. anyone?. pape pndapat lagi korang bley contact aku atau post shaja disini k. mungkin aku akan pertimbangkan idea2 korang yg bernas tu.

Nota : Gb mmng laman terbaik pnh aku jmpa. Peace =D

If you think this entry useful, just click Facebook Like button bellow :
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails