Sunday, October 25, 2009

10 Add-Ons Bagi Mencantikkan Firefox 3.5 Seperti Windows 7

Sepertimana yang anda tahu, add-ons merupakan ektensi yang perlu ada pada browser firefox anda. Kegunaan add-ons bukan sahaja memudahkan kerja seharian anda, malah dapat juga menampilkan browser firefox anda kelihatan lebih cantik dan menarik. Disini saya ingin memperkenalkan anda dengan 10 add-ons terbaik bagi menjadikan mozilla firefox anda kelihatan seperti windows 7. Sebelum itu add-ons yang saya senaraikan dibawah ini merupakan add-ons collector yang dikumpulkan oleh enkei

1.) Firefox Showcase

Showcase menyediakan cara baru untuk menguruskan Firefox tab dan tetingkap dengan menampilkannya sebagai thumbnail dalam satu tetingkap, tab atau sidebar. Termasuk mencari bar yang akan menapis thumbnail, dan kemampuan untuk memilih thumbnail dengan cara yang sama anda memilih fail pada sistem anda.

2.) Hide Menubar

Menyokong untuk menyembunyikan Toolbar mainmenu anda secara automatik, anda boleh menekan kekunci ALT untuk memunculkannya buat sementara.

3.) SearchPreview

Memaparkan thumbnails dan populariti rank laman web pada Google, Yahoo dan Bing dalam keputusan carian. SearchPreview thumbnail sistem sekarang ini terdiri dari 9 server dan menghasilkan lebih daripada 15 TB traffic sebulan.

4.) Google Redesigned

Google Redesigned merupakan ekstensi Mozilla Firefox yang dibuat oleh Globex Designs yang bertujuan untuk memberikan kepuasan dan tampilan perkhidmatan google. Hal ini dicapai dengan Cascading Stylesheet (CSS) fail yang dimuat pada pelayar pengguna. Penggunaan ektensi ini dengan menyediakan auto-update, mudah pengurusan dan notis perubahan. Anda juga dapat mendownload dan menggunakan gaya individual dengan pergi ke halaman yang tertentu.

5.) Adblock Plus: Element Hiding Helper

Anda hanya memilih elemen yang anda ingin ianya tersembunyi dan kemudian memilih atribut elemen ini harus diambil kira ketika bersembunyi di masa depan. Aturan elemen yang tersembunyi akan dihasilkan dan ditambah secara automatik.

6.) Adblock Plus

Pernah terganggu dengan semua iklan di internet yang sering memakan masa lebih lama untuk loading dari halaman yang lain?. Install Adblock Plus sekarang dan singkirkan mereka. Klik kanan pada iklan dan pilih "Adblock" daripada menu, jadi iklan tersebut tidak akan muncul lagi.

7.) Stylish

Stylish membolehkan anda menguruskan gaya dengan mudah. Menggunakan Stylish dapat memberikan anda pengalaman baru dengan mengubah sendiri halaman web atau membaikinya mengikut kesesuaian anda.

8.) SkipScreen

Mengapa hendak melalui halaman yang penuh iklan dan menunggu masa (Countdowns) ketika komputer anda boleh melakukannya untuk anda?. Kini anda tidak perlu melompat halaman di laman-laman seperti Rapidshare, Megaupload, zshare, mediafire, dan banyak lagi. Cubanya, atau menonton demo di skipscreen.com. SkipScreen akan mengkekalkan dan membuat sebarang peningkatan sepanjang masa.

9.) Video DownloadHelper

Menggunakan DownloadHelper, dengan mudah anda boleh menyimpan video daripada sebahagian besar laman video popular seperti youtube, google video dll. Ektensi ini juga dapat menangkap semua gambar dari media dalam satu operasi. Dengan beberapa pengecualian, download video harus disimpan pada disk anda untuk kegunaan peribadi dan tidak akan dipaparkan di laman-laman lain.

10.) FastestFox - Browse Faster

FastestFox membantu anda melayari lebih cepat dengan mempercepatkan tugas umum seperti mencari Wikipedia Bahasa, carian Google, melawat bookmark anda, dan banyak lagi. FastestFox ditulis oleh Yongqian Li. Dahulunya disebut "SmarterFox" dan "Smarter Wikipedia".

Untuk sebarang fungsi yang lebih mendalam tentang add-ons diatas atau ingin mendownload kesumua add-ons ini pergi ke halaman ini . Windows 7 Add-Ons

If you think this entry useful, just click Facebook Like button bellow :
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails